„Hej, mamo napisz do mnie, to mój nowy numer…”
„Hej, mamo napisz do mnie, to mój nowy numer…” taką wiadomość otrzymała mieszkanka Augustowa. Kobieta myślała, że rozmawia z córką, która prosi o pomoc finansową. 68-latka przelała oszustom blisko 3 tysiące złotych.
Do policjantów zgłosiła się mieszkanka Augustowa. Kobieta poinformowała mundurowych, że na jednym z portali społecznościowych dostała wiadomość od nieznanego numeru. Z treści wiadomości wynikało, że miał być to nowy tymczasowy numer jej córki. Kobieta miała przez przypadek utopić swój telefon i nie miała dostępu do aplikacji bankowej. Poprosiła zatem o natychmiastowy przelew, który rzekomo musiała wykonać. Oszustka wysłała dane do przelewu. Mieszkanka Augustowa od razu przelała środki. Gdy została poproszona o kolejny przelew zorientowała się, że może być to oszustwo. Natychmiast zadzwoniła do córki. Od jej męża dowiedziała się, że nie prosili oni o żadne pieniądze, a telefon nie został uszkodzony. 68-latka o całym zdarzeniu poinformowała augustowskich policjantów.
Ostrzegamy!
Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.
Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy:
- weryfikuj tożsamość osób, które wysyłają wiadomości z prośbą o pożyczkę
- najpierw skontaktuj się z nimi telefonicznie i upewnij się, czy faktycznie potrzebują tego rodzaju pomocy
- nie kieruj się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem
- pamiętaj o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne
- stosuj dodatkową ochroną konta może to być dwuskładnikowe uwierzytelnienie
- wybierając pytania bezpieczeństwa stosuj hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko ty znasz odpowiedź
- pamiętaj również o tym, aby nigdy nie zapisywać hasła w przeglądarce internetowej